From Dusk to Dusk

Lokale tijd: 9.00 PM

Locatie: Klein vierkant kamertje. Douche er vol in (goed voor de luchtvochtigheid) met een mooie vale streep groen op de muur. Jups, we zijn aangekomen in Singapore! Het goede nieuws is: onze verloopstekkertjes werken!

Eerste Indruk: Rijkdom door de gehele stad, behalve in dit hostel dan...

Maar hoe dan ook: from Dusk to Dusk

Het is inmiddels (en ik heb geen idee hoeveel na al die tijdsverschillen) behoorlijk wat uren geleden sinds we afscheid namen van Tjebbe en Henk die zo lief waren om ons weg te brengen. Het laatste wat we van hen zagen, waren twee kleine figuurtjes op het panoramaplatform en daarna begon onze reis pas écht.

Want wat is een reisje zonder een klein beetje vertraging? Om een of andere mysterieuze reden was onze vlucht naar Londen (Tower Bridge, Big Ben, London Eye vanuit het vliegtuig!!) vertraagd aangekomen en daarom was het een behoorlijk tijdje later voordat we goed en wel geland waren. Laat het ons nu nét gebeuren dat we een aansluiting hebben van maar 2 uur. De obvious oplossing was de pas er flink in te zetten. Op de seconde hadden we de bus die van terminal naar terminal gaat en daardoor hadden we het geluk vooraan in de rij van Security te staan. Zodoende na een kleine verlating de vlucht richting Singapore gehaald. Wij wel...

Vlucht zelf was echt tof. Wehadden een persoonlijk tvschermpje met allemaal leuke films. Alleen hebben we daar niet héél veel van gezien want naast het mooie uitzicht en hier en daar een hapje of drankje tussendoor hebben we geslapen. Het eten was okay, maar beetje een prutje met niets erin. Het toetje met passievrucht, mango en ananas bio-yoghurt ietsje was daarintegen wél lekker.

Nog even een waarschuwing naar iedereen thuis. Neem je hondje niet mee op een vlucht van 13 uur in het pikkedonker met alleen een bakje water en een kluifje. Dat is zielig!
(En storend voor iedereen die wil slapen...)

Maar na al die tijd vliegtuig was het moment daar en raakte ons vliegtuig de grond van Singapore. Even een korte blik uit het raam: grote boompjes en leuke roze bloemetjes. Van de stad nog niet heel veel te zien. Je stapt rustig uit (waarom haasten, je bent er toch?) en komt vervolgens op een vliegveld waar de vloer van tapijt is (medelijden met degene die moet stofzuigen).

Douane was echt een groot dingetje niets. In het vliegtuig wel zo'n formuliertje ingevuld dat je wilde landen, blijkt dat het alleen verplicht is voor de mensen die ook een paar dagen willen blijven in Singapore. Neemt niet weg dat je vrijwillig een hele hoop in mag vullen hoor! Op de achterkant stond wel in het rood dat de doodstraf hier op drugssmokkelen staat, maar tot onze verbazing werd er amper gecontroleerd bij de douane.

Tasje ophalen op de bagageband (nette schermpjes waarop aangegeven staat waar je moet zijn) en duidelijke wegwijzering waar je moet zijn. Onze spullen lagen al op de band dus was het alleen even wachten op de bagage.Toen bleek toch dat voor sommige Engelsen tellen, of dragen of weet ik het wat te moeilijk is;Tas van Sanne komt. Tas van Jasper niet. Laat dat nou net de grootste tas zijn.

Dus door een mevrouw naar Lost & Found verwezen waar we een heel formulier in moeten vullen over wat erin zit, hoe de tas eruit zit en hoe we zeker weten dat een gevonden tas de onze zou zijn. Wel twee keer 35 Britse ponden gekregen om de geleden schade iets te dekken en ons iets geruster te stellen. Het is nu wachten op morgen; eens zien of de tas aankomt bij ons hostel zoals beloofd. Tot die tijd: tanden poetsen zonder borstel of tandpasta, haar kammen zonder kam en omkleden zonder kleding. Awesome =)!

Yvette

Haha, wat een leuk verhaal! Wat minder leuk dat jullie een tas kwijt zijn natuurlijk, maar door de manier waarop jullie het schrijven zou je bijna vergeten dat het niet leuk is!

Even een vraagje (ik ben een beetje vergeten hoe jullie jullie reis nou ook al weer gepland hadden...): willen jullie nu in Singapore blijven, of is Singapore een tussenstop voor een doorreis naar Aussie/Nieuw-Zeeland?

xx

Yvette

erwin & judith

fijn om te horen dat jullie in singapore zijn. Balen van die tas, hoop dat hij toch optijd opduikt....avontuur is nu echt begonnen :-) xxxxxxxxx

m.c.

Gefeliciteerd! De eerste contanten hebben jullie binnen en zomaar zònder iets te doen.

Elske

Arme Jasper die zijn tas niet heeft.

Sanne je bent te geweldig omdat je zo goed kan schrijven mij (onze coplimenten).

Liefs Xxxxxxxxxxxxxxxx Elske

Henk

Heb nog wel een paar mooie foto's van de rugzak!:-))
(hebben jullie foto van schiphol binnen gekregen??)

Nu eerst maar lekkerslapen van zonder kleren kan toch de straat niet op ;-)

Yvonne en Reimund

Nou, dat was in ieder geval al een héél spannend begin van jullie avontuur! We hopen dat de tas morgen óók aankomt. Slaap lekker!

Linda

Mag ik in het duits schrijven?!
Das fällt mir etwas leichter. Und ihr könnt es sicher lesen.
Es geht ja schon richtig spannend los bei euch. Ich drücke die Daumen, dass die Tasche bald ankommt. @ Jasper: Sanne hat sonst bestimmt ein schönes Kleid :-)

Sanne

Hmm... dat zit lekker mee... Hopelijk hebben jullie de tas snel!
Klinkt verder allemaal erg leuk! En hoop dat dat niet perse aan de schrijfstijl van Sanne ligt haha;)

Succes met de tas en alles!
xx

René, Koen en Jacqueline

Nou dat is een heel verhaal. Echt vervelend dat jullie die tas kwijt zijn.
Maar met de extra dollars kunnen jullie wel een nieuwe tandenbortsel, -pasta en kam kopen.
Heb je in iedergeval weer wat.
Verder klinkt het allemaal heel erg leuk en geniet er vooral van.

Liefs van ons

Elske

Ik ben een letter vergeten bij: Complimenten, dit had ik eerst geschreven: Coplimenten dus het was mijn grote FOUT dus...... mij (onze complimenten) Sanne.

Heel Veel Liefs Elske

Jacqueline

Lieve allebei,

dat was spannend, dat knappe overstappen in Londen! Merkwaardig dat het reisbureau het zo knap überhaupt geboekt heeft!
Geniet van Singapore: de fantastische dierentuin biedt avondtouren die heel bijzonder schijnen te zijn,
Liefs, Jacqueline