Van de Regen in de Drup

Locale tijd: 1.00 AM

Vandaag een leuke productieve dag gehad, maar laten we eerst nog wat van gisteren bekijken. Na het schrijven van het blog zijn we namelijk nog de straat opgegaan en hebben we een nog betere indruk van Singapore gekregen: hoge gebouwen, drukke straten, veel auto's en een hóóp mensen. Vlak voor ons hostel zitten verscheidene Indische eettentjes op een rijtje en al zouje toch verwachten dat je na zo'n lange dag wel honger zult krijgen van zoveel geuren, is het tegendeel waar! Er komt daar zoveel samen dat het echt niet meer van elkaar te onderscheiden is.

Maar geen zorgen hoor we hebben gegeten! Onderweg liepen we tegen de Wendy's aan en dat is op zich nog een hele beschrijving op zichzelf waard. Wendy's heeft een logo van een soort boerinnetje zoals wij dat kennen met een wit kapje op, ziet er vanbinnen uit zoals de Burger King en heeft hetzelfde eten als de MacDonalds. Oh, natúúrlijk heethet anders, maar het is praktisch hetzelfde tot op de sausjes toe. Het enige dat ik Wendy's na moet geven is dat ze uienringetjes op het broodje doen in plaats van blokjes en dat ze vrijgeviger zijn met de augurk.

Tegen een uur of elf zijn we teruggekeerd naar ons hostel, waar we dan uiteindelijk ons hoofd ten ruste hebben gelegd en nog redelijk geslapen hebben ook, ondanks de jetlag! Het is zeer positief dat we een kamertje hebben met Airco want zodoende is het nog een beetje uit te houden. Verder zijn er wel een hoop kleine regeltjes zoals niets anders dan water consumeren op de kamer en dat je geen tassen op het bed mag zetten tegen vieze beestjes, maar het merendeel is logisch en helemaal goed te doen.

Vanochtend hadden we de wekker vroeg gezet: kwart voor negen hier maar dat is dus wel kwart voor een in Nederland, dus het gevoel van opstaan was wel een beetje vreemd en klopte niet helemaal. We spraken met de eigenaar van het hostel over de Singapore Zoo en zodoende heeft hij ons een buskaartje en entreekaartje voor de dierentuin verkocht.

Nu moet iedereen een ding weten: De Singapore Zoo staat bekend als de dierentuin het dichtst bij de evenaar die een ijsbeer weet te houden. Daarnaast hebben zij in de collectie een heuse pandabeer, een stel komodovaranen en witte tijgers. Daarnaast is er natuurlijk ook wat meer van het voor ons 'standaard' wildlife te bezichtigen, zoals dieren van de Afrikaanse Savanne.

Voor de ingang staat een mooie poort die de Singapore Zoo duidelijk aangeeft, maar het grappige ervan is dat als je door de poort gaat, je eerst nog een stel restaurantjes aantreft voordat je uberhaupt door de entree de dierentuin binnengaat. Waar wij in Nederland alle eet gelegenheden in het park hebben zitten hebben zij ze op één na buiten het park geplaatst. Eventjes goed opletten dus!

Het park was tof om te zien. Als je de ogen sloot en niet verder dacht, voelde en leek het net alsof je in Blijdorp in de Rivièrahal staat; en kwamen de planten incluis als je de ogen dan weer opende. De hokjes zijn redelijk op de dieren afgesteld, maar overal om je heen zie je wel dat de toerist op de eerste plek komt; de Indiërs die aan het werk zijn aan de weg zijn bedolven onder zwarte afsluitdoeken en de Jaguars hebben in hun verblijf hier een daar een plantje, maar niet zoveel dat ze zich kunnen verstoppen. Het is daarmee een van de hokken die het verst van de oorspronkelijke habitat aflag. Verder zien de dieren er wel heel goed uit en hebben ze in principe het grootste deel van wat ze nodig hebben.

Een mythe die ik graag wil delen gaat over de Tapir:
Een Maleisisch folklore vertelt dat de Tapir vroeger een slecht dier was; het roofde, brak dingen af en was de vijand van veel dieren. Hierdoor kwamen een stel muizen en een bosrat in actie met een slinks plan. Terwijl de tapir sliep, vijlden ze zijn scherpe tanden bij en schilderden ze een witte streep over zijn rug om hem te merken als crimineel. De tapir schaamde zich zo om deze streep dat hij zich wendde tot het vegetarisme.
Dat is nog eens een reden om vegetarier te worden!

Dé dieren van de dierentuin waren echter niet te bezichtigen. Zowel het verblijf van de IJsbeer en de Panda zijn in verbouwing en wellicht pas in 2012 klaar voor bezoekers. Helaas pindakaas, maar verder hebben we alle dieren van de dierentuin kunnen zien en de Komodo Varanen zijn toch wel érg tof hoor!

En toen ging het regenen. Regenwoud regen. Niet simpelweg een spettertje zoals wij in Nederland verwachten. Niet simpelweg een bui zoals wij die krijgen. Zelfs de benaming hoosbui is ontoereikend als je kijkt naar het zwembad van water dat op de vierkante meter naar beneden kwam. Gelukkig stonden wij onder een afdak. Het mag dan wel snikheet zijn hier, maar doorweekt worden is echt niet leuk!

Het liep tegen de avond toen we de dierentuin uitkwamen (De regen had al zijn water in ene keer uitgestort en had niets meer over, dus wij hadden het droog). In de schemering en het donker hebben we de winkelstraat van Singapore bewandeld (Gucci, Prada, Rolex, Emporio Armani, Dolce Gabbana; van die winkels waar ze pas achteraf vertellen voor welk bedrag je geshopt hebt). Onze British Airway cards bleken helaas niet toereikend voor deze straat...

Het was heel tof om de stad eens goed in het donker te bekijken; alles is heel mooi verlicht en mega billboards vertellen je de laatste ontwikkelingen. Desondanks lukt het enkele sterren om te stralen deze nacht! (Note voor de foto's die later komen: onze camera stopte op het mooiste plekje omdat de batterijen op waren. Helaas, helaas, morgen weer een kans =P!)

Het laatste goede nieuws zal ik zonder verder malen vertellen: onze tas is terug!

Semoga Malam Anda Menyenangkan!

mams & erwin

Heeee lieverds!! Jippie jullie kunnen je tanden weer poetsen :-) Wat heerlijk om op deze manier jullie belevenissen te kunnen volgen. We checken regelmatig om te zien of er weer nieuws is. Nu de foto's nog.....onze avond is nu ook tof! XXXXX

Yvonne en Reimund

Het is zoooo leuk de blog te lezen. Ik heb het gevoel, dat ik zelf in Singapore ben. Bedankt Sanne!
Verder nog ...
kesenangan!!

René, Koen en Jacqueline

Echt fijn dat jullie tas weer terecht is.
Jammer van het fototoestel.

Tof dat we op deze manier jullie belevenissen kunnen volgen.
Op naar de volgende.

Groetjes en een dikke knuffel

Tes

Nee ze checken om het half uur.. (A)

Linda

Ich freue mich auch, dass eure Tasche wieder da ist!!! Das wäre sehr ärgerlich gewesen.

Elske

Joepieeee Jaspers tas is terug maar gelukkig ik ben erg blij voor jullie dat jullie de tas van Jasper weer terug hebben gekregen.

Veel Liefs Elske

sandra en arno

Leuk hoor om het zo te volgen!

Dick&Judith

Hee Lieverds! Tof dat de tas weer terecht is. Je houdt het wel spannend Sanne, wachtend tot op het laatste moment met dat nieuws : )
We zijn benieuwd naar de foto's. Dikke Kus!

lies en opa

ook wij genieten van jullie mooie verhalen,heel fijn dat de tas weer terrecht is,wij wachten met spanning op de volgende verslagen.
veel liefs van lies en opa.

Jeff

gelukkig slaat de titel nogal letterlijk op het verhaal :)
Zoals in vele andere reacties ook al te lezen is het reisverslag heerlijk om te lezen. Heel leuk geschreven ;)
Fijn dat de tas is opgedoken! Ik kijk uit naar de volgende blog entry.

Holaaaaaa!
Aangezien ik een weekje in Mallorca zat, heb ik net even alles bijgelezen, en ook ik zal één van jullie volgelingen zijn (wat trouwens wel een beetje raar klinkt)! Alles klinkt erg leuk, tot nu toe! Heel veel nieuwe ervaringen, waarschijnlijk gaan jullie nog erg vaak versteld staan van maffe buitenlandse dingetjes. Anyhow, hééél veel plezier nog!

xx Linda (ja, en dus niet de nicht van Sanne, maar die andere:p)

Darum schreibe ich besser auf Deutsch, dann gibt es keine Probleme :-P