Kiwi

Van het uitvogelen dat gisteren in de blog ter sprake kwam, is niet heel veel terecht gekomen. We hebben lekker uitgeslapen en zijn toen voor het eerst sinds onze hostel-tijd in een hostelkeuken wat klaar gaan maken als ontbijt. Eerder hebben we glimpen opgevangen van een dergelijke keuken en de keuken hier is vrij ondermaats. De pannen zijn versleten, in de koekenpannen zitten bobbels en bochels en het bestek is vuil en verbogen. Het vuil is natuurlijk aan de backpackers te wijten, maar de rest is ook wel een beetje onderhoud. Daarnaast zijn de broodroosters erg oud en helemaal zwart geblakerd en de waterkoker half gesmolten. Hoe dan ook was ons campingontbijtje in de keuken van het hostel best te doen.

Voor wie geïnteresseerd is in het ontbijt van de vorige dagen: dat was er gewoon hoor! Alleen was het brood met jam zonder een roosterapparaat en wat sap of water in plaats van thee. En omdat we dan toch in het land van de kiwi zijn, moet je ook wel wat kiwi’s proberen natuurlijk. Ze zijn hier dan ook iets goedkoper dan in Nederland – en hier is de kiwi gold volop, terwijl Hassan tot een paar weken terug nog zat de wachten op de kiwi gold – maar de smaak is even goed! Waar we dan in Nederland de Royal Gala als Nieuw Zeelandse appel verkopen, verkoopt men die hier eigenlijk niet zo veel. Ik ben hem pas in één supermarkt tegen gekomen en de Fuji nog helemaal niet, maar: ze zijn er dus wel! Passievruchten verkopen ze hier per kilo, mini citroentjes en micro limoentjes (beiden nog kleiner dan een pingpong balletje!)en kakifruit is er ook!

Zoals misschien hieruit op te maken is, zijn we vandaag naar een grote supermarkt gegaan. Daar hebben we wat toekomstige inkopen gedaan, zoals bakolie en suiker, omdat dit in bijna geen hostel te krijgen is. Verder hebben we nog wat door de stad gelopen en in een paar winkeltjes gekeken. Er staan nog heel wat leuke huisjes te koop hier in Nieuw-Zeeland trouwens, waar een prachtig uitzicht bijna standaard is, voor een heel redelijke prijs! Nog interesse? Wij zeker wel in ieder geval…!

Vanavond hadden we een gebakken eitje op het menu, waarbij de olie wel fijn meehielp, maar de pannen bepaald niet. Al het ei liep helemaal naar een hoekje toe en wilde zich gewoon niet fijn daarna over de pan verspreiden. Desondanks heeft Jappie er een heel mooi eitje van weten te maken!

Vandaag dus een weinig enerverend dagje. De belangrijkste boodschap van dit verhaal is dan ook: wij leven nog en maken het goed! Zelfs op een dagje rust is het leuk vermaken hier en we zijn heel benieuwd naar de upcoming cities, want de Westkust komt er nu aan!

m.c.

Ik kan jullie verzekeren dat deze dag echt goed voor ons begon na het lezen van het Kiwi verhaal! Een dagje op de plaats pas.