The past few days

Hey allemaal!

Het is een hele tijd geleden sinds het laatste blog, maar het is nog steeds allemaal goed hier en we hebben het heel erg naar ons zin. In de tussentijd hebben we weer een aantal steden aangedaan, dus hier een korte update over onze dagen!

Na Franz Josef zijn we afgereisd naar Wanaka, waar we slechts een nacht verbleven in Mountain View Backpackers aan Russel Street. Wanaka is een klein stadje met niet zo heel veel om het lijf, aan een groot meer. Het is leuk om er doorheen te lopen voor een dagje, maar we waren erg blij dat we niet voor meer dagen gekozen hadden hier te blijven. Ik heb nog wel een Lamington geprobeerd bij een lokaal bakkertje en die smaakte best lekker. Dat was dan verder ook wel het avontuurlijke aan Wanaka voor ons. Als we een auto zelf hadden gehad was er in de omgeving wel een hoop te zien, dus wie weet als we nog eens teruggaan...

Queenstown was de volgende stop en door de busaansluitingen zijn we daar drie dagen gebleven. Queenstown is klein, gezellig en heel cosy. In the Black Sheep aan Frankton Road hadden we een hostel op enkele minuten van Downtown gevonden en daar waren we wel erg blij mee, want midden in Queenstown is nogal veel nachtleven. En om daar nou midden in te zitten... Toch hebben we het Nightlife niet helemaal ontlopen, want tijdens de tweede nacht hebben we toch meer kennis gemaakt met de Nieuw-Zeelandse Ambulance- en Politiedienst.

De twee volle dagen Queenstown hebben we eigenlijk lekker gedaan door het stadje een beetje rond te lopen en daar wat winkeltjes kijken. En in het park hebben we gekeken naar de mensen die aan het frisbee'en waren en stonden we omhoog te kijken naar bomen met een behoorlijke omvang. De vraag spookt dan wel door je hoofd: hoe oud zouden ze zijn? De frisbees waren hier speciaal neergezet in een soort van golfparcour waarbij het de bedoeling is te scoren in verschillende baskets. Veel mensen waren in groepjes hun geluk aan het proberen! We hebben ook nog leuk gepraat met een Nieuw-Zeelander die vertelde over zijn kudde schapen van 2000 ooien, 600 rammen, en een hoop lammetjes. Maar het mocht vooral niet te groot worden, want dan wordt het zo'n fabriek... Best wel tof, maar moeilijk te verstaan. Heel leuk dat je met iemand zo in gesprek kunt komen door een hondje te aaien, zeker als het nog zo'n enthousiast gesprek wordt!

Daarnaast: om voor iedereen de route een beetje helder te krijgen. We zoudenomhoog gaan terug naar Christchurch, maar omdat we nog zoveel tijd hebben, hebben we besloten om omlaag te gaan naar Dunedin, Invercargill en tenslotte aan de westkust de Milford Sounds te doen om vervolgens na wat nachtjes Queenstown pas naar Christchurch te gaan.

Zodoende zit ik nu in Dunedin met gratis WiFi en hebben we in de avonduren een brouwerij bezocht met een rondleiding door de zaak. Daarna een gratis bierproeverij en gelukkig produceren ze meer dan alleen bier: ze hadden ook frisdrank! Ik wist alleen echt niet dat er ook bier met chocolade bestond, maar dus wel!

Korte blog dus vandaag, en misschien morgen ook wel, tenzij het me lukt Jappie morgen over te halen om naar de chocoladefabriek te gaan! Er zijn gratis samples =)!

Erwin

Ik begrijp dat het zuidereiland veel te bieden heeft, wellicht meer dan het noorderlijke eiland. Goede keuze derhalve om nog even die extra plaatsen aan te doen. Leuk dat jullie ook enkele kontakten hebben gemaakt met andere backpackers en locals. Ook dat is een belangrijk onderdeel van zo'n reis om mensen uit alle windstreken te ontmoeten. Doorgaan zo!

m.c.

Goed zo, opnieuw maakten jullie ons, de ouwetjes, werkelijk blij. Simpel vanwege het zinsdeel, omdat we nog zoveel tijd hebben.

Sandra en Daniel

Hoi Sanne en Jasper,

Op aanraden van mijn moeder hebben wij ook een kijkje genomen op jullie reisblog. Erg leuk om te lezen en de foto's te bekijken, wat een avontuur! Wij wensen jullie nog heeel veel reisplezier, geniet ervan!

Liefs Sandra en Daniel